Friday, June 09, 2006

Iftitah

Assalamualaikum,

Segala pujian kepada Tuhan sekelian alam dan solawat serta salam ke atas junjungan mulia Rasulullah saw.

Bermulanya kalam saya dalam halaman ini adalah untuk memenuhi tuntutan dakwah yang wajib ke atas setiap individu muslim. Demi memenuhi kewajipan tersebutlah Bapa Para Du'at (pendakwah) iaitu Muhammad SAW telah mengorbankan segala-galanya bagi menyelamatkan umat akhir zaman. Pengorbanan baginda telah disusului oleh para Sahabatnya ra dan para du'at sehingga akhir zaman.

Betapa kerdilnya diri saya untuk menempatkan diri di kalangan saf para du'at tersebut disebabkan pengorbanan yang secebis cuma. Namun biar betapa kerdil diri saya, itu bukanlah alasan untuk mengabaikan tugas yang begitu mulia sehingga al-Quran menyebut tiada kata-kata yang lebih mulia melainkan kata-kata seruan kepada Allah dan beramal soleh. Halaman ini menjadi medan maya kepada saya untuk menempatkan diri di kalangan saf tersebut.

Semoga para pembaca dan diri saya sendiri terutamanya mendapat banyak manfaat dari halaman ini. Segala yang baik adalah daripada petunjuk Allah dan segala yang buruk saya memohon keampunan daripadaNya dan para pembaca sekelian.

No comments: